Сайт кафедри  географії ДНУ
Кафедра географії історичного факультету Дніпровського національного університету імені Олеся Гонара     
.
Навігація


Форма входу
    Вітаємо на нашому сайті!

Семичасна О. С.

Дніпропетровський нац. університет, геолого-географічний фак-т, студ. IІІ курсу

Науковий керівник: доц. каф. фізичної та економічної географії, к.геогр.н. В.В. Безуглий

 

Географія та динаміка розвитку автомобільної промисловості України

 

Автомобільна промисловість на території України має давні традиції. Ще за радянських часів споживачі в СРСР та за кордоном добре були знайомі з продукцією таких підприємств, як: "ЗАЗ”, "ЛуАЗ”, "КрАЗ”, "ЛАЗ”. Наприкінці 80-х рр. ХХ ст. лише на запорізькому автомобільному заводі об’єми виробництва перевищували 150 тис. автомобілів на рік, а в 1990 р. автомобільна промисловість виготовила 172 тис. автомашин. Після розпаду СРСР та занепаду економічних зв’язків українські заводи втратили ринок збуту і майже на всіх українських підприємствах спостерігалося значне зниження об’ємів виробництва (1997 р. – 2 тис.). Тільки останніми роками в українському автопромі спостерігаються позитивні темпи росту виробництва. Так, в 2003 р. було виготовлено 98 тис. легкових і 2,8 тис. вантажних автомобілів та 2,1 тис. автобусів, у 2004 р. – 171,7 тис. легкових і 12,9тис. вантажних машин та 2,8 тис. автобусів. Скасування пільг для автомобільної промисловості у 2005 р. призвело до зниження об’ємів виробництва до 98 тис. легкових та 8 тис. вантажних автомобілів та 2 тис. автобусів.

Нині в Україні в автомобільній промисловості виділяються спеціалізовані автозаводи Кременчуку (випуск великовантажних автомобілів), Запоріжжя (завод малолітражних легкових автомобілів), Львова (автомобільний завод та "Автонавантажувач”), Луцька (легкові автомобілі з підвищеною прохідністю), а також у Луганську, Одесі, Сімферополі (автоскладання), Чернігові, Херсоні, Краснодоні (автозапчастини). На поч. ХХІ ст. були створені компанії "Єврокар” (с.Соломоново Ужгородський район Запорізької області) та ”Богдан” (Луцьк). Нині на ЗАО «Єврокар» випускаються всі моделі SkodaFabia, Octavia, Superb;VolkswagenPassat, Bora, GolfV; AudiA4, A6; а на підприємстві "Богдан” крім виробництва однойменних автобусів, з кінця 2005 р. почали збирати автомобілі KIA (Корея) та ВАЗ 10-ї серії.

На сучасному етапі Український автопром має ряд проблем, які потребують вирішення, зокрема:

1)    випуск морально й технічно застарілих моделей (ЗАЗ випускає "Таврії”, що є моделями 1987 р.; КрАЗ виготовляє автобуси "Карсан” – модель 1969 р.);

2)    відсутність власних моделей ( на розробку нового автомобіля світові концерни витрачають близько мільярда доларів);

3)    відставання в естетичному оформленні вітчизняних моделей. Це викликано не тільки невисоким рівнем початкової розробки, а й значними строками(до 8-10 років) впровадження їх у виробництво;

4)    необхідність підвищення якості виготовлення та збирання автомобілів (у цій галузі найбільше відставання відноситься до "зовнішньої” якості: до рівня підгонки зовнішніх частин кузова, рівномірності зазорів між ними, якості пластмас, пофарбування тощо);

5)    недопустимі екологічні характеристики (незважаючи на існування державних та галузевих стандартів як до автомобільної техніки, що виготовляється, так і до тієї, що знаходиться в експлуатації, екологічні показники автотранспорту в більшості випадків далекі від необхідних параметрів);

6)    необхідність підвищення конкурентної здатності галузі за рахунок технічного рівня виробництва і його основного компоненту – технічного обладнання, яке зараз поступається рівню кращих закордонних фірмою.

Зараз перед Україною постала проблема вибору стратегії подальшого розвитку автомобільної промисловості. Варіантів існує багато:

1)          Україна, як і Китай, Польща, може підвищити ввізне мито на імпортні машини;

2)    державна підтримка підприємств, як і в розвинених країнах;

3)    російський, тобто повернення до податкових пільг однакових для всіх компаній, що бажають досягти певного рівня виробництва автомобілів.


Новини


  Погода

  Партнеры

  Реклама

  Календарь

  Погода

.
Кафедра географії, історичний факультет Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара (106 Географія, 242 Туризм, 014.07 Середня освіта (Географія))
© 2006-2019. Поширення матеріалів сайту дозволяється за умови посилання на www.ggf-dnu.org.ua
© Розроблення та підтримка сайту - Гаврюшин Олександр (admin@ggf-dnu.org.ua)