Освітньо-професійна програма "Географія рекреації та туризму"
Заснована на стандарті класичної спеціальності "Географія", ця освітня програма також має прикладне туристичне спрямування. Формування у студентів компетенцій, необхідних для туристичної діяльності, реалізується як під час вивчення фундаментальних географічних дисциплін (наприклад, організація спелеотуризму на основі знань геоморфології), так і за рахунок спеціальних дисциплін туристично-рекреаційного спрямування: туризмознавство та основи екскурсійної справи, туристичне країнознавство, туроперейтинг, технологія туристичної діяльності тощо. Особлива увага у програмі приділена навчальним і виробничим практикам. Крім того, важливе місце у ООП відведено опануванню сучасних інформаційних технологій та їх застосуванню у професійній географічній і туристичній діяльності, а також розвитку надпрофесійних навичок особистості (soft skills).
Оновлена ОПП "Географія рекреації та туризму" - це баланс та тісна взаємодія класичних географічних дисциплін, дисциплін туристичного спрямування та новітніх інформаційно-комунікаційних дисциплін.
Базові складові змісту освітньої програми
Класичні географічні дисципліни: фізична географія материків та океанів, гідрологія, кліматологія, геоморфологія, суспільна географія, географія населення та розселення, географія культури, політична географія та ін. формують загальну теоретичну база фахівця з географії, знайомлять із природними та суспільними умовами та ресурсами Україні та Світу, що має важливе значення у тому числі для здійснення рекреаційно-туристичної діяльності.
Туристично-рекреаційні дисципліни формують уявлення про сучасний стан та перспективи туристичної галузі у різних регіонах світу та України, туристичні ресурси та їх ефективне раціональне використання, навички розроблення, оновлення та просування туристичних продуктів, туристичних послуг.
Інформаційно-комунікаційні дисципліни (інформаційно-комунікаційні технології в географії, геоінформаційні системи, географічна інфографіка та мультимедіа, інтернет-технології в географії та туризмі та ін.) охоплюють дуже широкий спектр теоретичних понять, програм та технологій від електронних таблиць і баз даних до графічних і відеоредакторів. Результатом такого навчання є знання сучасних джерел, програм та методів обробки географічної та туристичної інформації, на основі яких формуються вміння створювати інноваційні інформаційні продукти – віртуальні тури, відеоролики, картографічні анімації, власні сайти, веб-карти, тривимірні моделі місцевості, інфографіку, а також вміння формувати та просувати власне туристичний продукт на якісно вищому рівні.
Дисципліни загальної підготовки спрямовані в основному на формування тих надпрофесійних навичок (soft skills), які не охоплені фаховими дисциплінами. Це іноземна мова (вивчається протягом року до рівня B2 із можливістю продовжити навчання до рівня C1-C2 на вибірковому курсі), психологія особистісного зростання, реалізація прав свобод та обов'язків громадянина України тощо.
Перспективи працевлаштування
Випускники можуть працювати у галузі туризму, картографічній сфері, в державних та місцевих органах влади, у природоохоронних установах, в проектно-пошукових та науково-дослідних установах та ін. Випускники можуть працювати на таких первинних посадах за професіями, визначеними Національним класифікатором України: Класифікатор професій ДК 003:2010 2442.2
Географ 3414
Організатор подорожей (екскурсій)
3414 Фахівець із організації дозвілля
3414 Фахівець з розвитку сільського туризму
3414 Інструктор оздоровчо-спортивного туризму (за видами туризму)
3340 Інструктор-методист з туризму